Jorden runt 2023

10.02.2023 kl. 10:14
Tisdagen den 28 mars är det igen dags för skolans stora Jorden runt-kväll! Men vilket är årets tema?

Årets höjdpunkt närmar sig, alltså Jorden runt-kvällen.

När: tisdagen den 28 mars kl. 17.30–19.30 i skolan. Pricka in kvällen i kalendern.

Planering: Jorden runt ordnas av föräldrarna och eleverna med draghjälp av lärarna, men det är alltså Hem och Skola som är arrangören. Därför inbjuds nu alla föräldrar (inte bara klassföräldrarna) till en trevlig kick-off där vi smider planer för den stora kvällen. Vi ses på skolan nu på måndag 13.2 kl. 19 och HoS bjuder på lite dryck och tilltugg.

Årets tema: Varje år har sin egen twist på temat “Jorden runt” och i år är rubriken Finland – nu och då. Vilka fantastiska möjligheter öppnar det temat inte upp?

Anmäl dig: Så att vår allas Toffe Landtman ska kunna planera serveringen för måndagens kick-off uppskattar vi om du kan meddela att du kommer. Skicka honom ett mejl på christoffer@landtman.fi eller ett sms till ‭+358 41 510 1073‬.

Nostalgi: I över 30 år har Jorden runt varit ett enormt populärt evenemang. För många av oss föräldrar har kvällen varit en unik chans att titta runt i hela skolan, alltså inte bara i egna klassen och festsalen. Årets fest blir faktiskt den sista i vårt kära skolhus, så som huset har sett ut i över 100 år. De kommande åren firar vi ju Jorden runt vid Eirastranden och när vi återvänder till Sjömansgatan är det en helt nyrenoverad skola som väntar på oss. Så passa på nu, kom med och gör Jorden runt 2023 till en oförglömlig kväll!

PS: Har du, t ex via ditt jobb, möjlighet att understöda årets Jorden runt-tema på något sätt? Meddela då Toffe, alla förslag och idéer är välkomna.

Trevlig helg och vi ses på måndag!

Hos-styrelsen

(Och vem är det då? Kolla här)

Så här roligt hade vi det under Jorden runt 2018!