Klubbverksamhet

Syftet med Cygnaei Hem och skolas klubbar är att komplettera skolans klubbutbud och erbjuda eleverna i årskurs 3 och 4 möjlighet till hobbyverksamhet och gemenskap efter skoldagen.

Under läsåret 2023-2024 har vi haft 12-14 klubbar där mera än 100 barn deltagit per termin. Barnen har gett klubbarna snittbetyget 4.3/5.

OBS! Klubbdeltagarna är inte försäkrade under klubbtid. Deltagandet sker på den egna förälderns ansvar.

Den här verksamheten möjliggörs med hjälp av bidrag från bland annat Stiftelsen Brita Maria Renlunds minne.

Klubbar hösten 2024

Anmälning till höstens klubbar för årskurs 3-4 finns här: klubbar hösten 2024 åk 3-4

Uppdatering 1.7: nya klubbar Bollklubb 2 och Snickarklubb 2 öppnar för anmälan 2.7 klo 19:00.

OBS! Vid annuleringar, vänligen gör detta via myClub-appen. Betalda klubbavgifter återbetalas ej.

På gång

• Simklubb och Matklubb är ännu på gång, mera information kommer via WhatsApp.
  • Under hösten 2024 kommer Hem och skola inte anordna Programmeringsklubb. Helsingfors stad kommer enligt vår information erbjuda programmeringsklubb på tisdagar i Ode som en del av Finlandsmodellens klubbar. Mera information via Wilma/stadens hemsidor i augusti.
  • LEGO-klubb för årskurs 1-2 är under diskussion med skolan och Barnavårdsföreningen. Mera information i augusti.

Vid frågor, skicka gärna SMS eller WhatsApp till klubbansvarig på 041 5101073.

Glada ögonblick 2022-2023

Ett stort tack till alla klubbledare och klubbisar för det här läsårets verksamhet! De flesta klubbarna har varit fullsatta och uppskattats.

Anmälningar och betalning

Anmälning sker via myClub. Länk till myClub publiceras närmare anmälningsdatum.

I samband med anmälan betalas klubbavgiften i myClub. OBS! I skilland till tidigare betalas klubbavgiften via myClub, inte MobilePay. Anmälningen är giltig endast efter utförd betalning.

Notera att efter utförd betalning återbetalas beloppet inte. Ifall man önskar annulera anmälan meddela klubbledaren omgående.

Övrig information

Om klubben arrangeras på annan plats än skolan så tar sig barnen dit på egen hand, ifall inte annat tydligt kommunicerats.

De elever som ska delta i en klubb kan inte bli och vänta på skolgården, den är upptagen av föris och eftis.

Frågor?

Kontakta Klubbansvarig Christoffer på christoffer@landtman.fi

Följ & gilla oss på Facebook eller Instagram så missar du inget!