Klubbverksamhet

Syftet med Cygnaei Hem och skolas klubbar är att komplettera skolans klubbutbud och erbjuda eleverna i årskurs 3 och 4 möjlighet till hobbyverksamhet och gemenskap efter skoldagen.

Den här verksamheten möjliggörs med hjälp av bidrag från bland annat Stiftelsen Brita Maria Renlunds minne.

Klubbar våren 2024

Kölistan hittar du här: https://forms.gle/vcSuAN6os3M4a8939

Schackklubben (åk 3-4)

Lär dig att spela schack, världens ledande brädspel, med eftertanke! I schackklubben lär du dig grundreglerna samt implementering av schackstrategier och taktiskt beräkning. Spännande spel spelas såklart också varje gång!

Tid: Måndagar  24.1-24.4 kl. 14.15–15.45  (ingen klubb under sportlovet)
Antal klubbisar: minst 6, max 12
Klubbledare: Esko Hakulinen

Det finns ännu plats i klubben!

Anmälan här: https://forms.gle/qSCwWsL5Ai9MDiBt6

Programmeringsklubben, fortsättning (åk 3-4)

Fortsättningsklubb för de som gick programmeringskursen på hösten 2023. Även denna bygger på Kodarits koncept (https://kodarit.com). Cygnaeus Hem&Skola subventionerar klubben för att möjliggöra att så många som möjligt vill delta.

Tid: Tisdag 23.1-7.5 kl. 14.15-15.15 (ingen klubb under sportlovet)
Plats: Cygnaeus
Antal klubbisar: minst 7, max 15
Pris: 70€
Klubbledare: Kodarit (i mål av möjlighet kommer lärare tala svenska men vi kan inte garantera detta)

Bollklubben (åk 3-4)

Bollklubben erbjuder bollspel i form av lek och spel. Vi rör vi på oss, prövar på olika bollspel och har roligt.

Tid: Onsdagar  17.1-8.5 kl. 14:15-15:15 (ingen klubb under sportlovet)
Plats: Eirastrandens gymnastiksal
Antal klubbisar: minst 10, max 20
Klubbledare: Emil Vikström

Klubben är full

Deckarklubb (åk 3-4)

Tycker du om att lösa mysterier? Vill du lära dig om t.ex. fingeravtryck, fantombilder, kodspråk och signalement? Då ska du komma med i vår nya DECKARSKOLA! I Deckarskolan tränar vi våra "detektivsinnen” via Logiska Pussel, spel och lekar. Vi löser även mysterier och pysslar.

Tid:  Onsdagar  24.1-3.4 kl. 14.15-15.15 (ingen klubb under sportlovet)
Antal klubbisar: minst 7, max 12
Kubbledare: Rosa Woldhek (Kulturföreningen Magiska Hatten rf)
Klubbpris: 40€

Klubben är full

Dans, sång, lek & pyssel på Brage (åk 3-4)

Du får lära dig både enklare och lite svårare folk- och ringdanser. Du får också sjunga, testa på några instrument, pyssla och leka gamla och nya lekar.

Klubben blev inte av på grund av lågt deltagarantal.

Snickarklubben (åk 3-4)

Det här är en klubb för alla snickarintresserade. Du får under handledning tillverka enkla men roliga saker av trä.

Tid: Torsdag  25.1-25.4 kl. 14.15-15.15 och 15:15-16:15 (ingen klubb under sportlovet )
Plats: Slöjdsal Tehtaankadun ala-aste (Fabriksgatan 15)
Antal klubbisar: minst 5, max 12
Klubbledare: Markus Lindholm

Matlagningsklubb (åk 3-4)

Är du intresserad av matlagning, att lära dig hantera olika ingredienser och kanske överraska din familj med en smarrig måltid? Som fortsättning på höstens populära kurs under ledning av Ungmarthorna ordnar vi en matlagningsklubb med fokus på enkel matlagning i hemmakök. Platsen är Bragesalens kök på Kaserngatan 28. Notera att barnen förväntas ta sig självmant till lokalen.

NOTERA! På grund av det höga intresset prioriterar vi anmälningar av barn som inte deltagit i tidigare matlagningskurser. Det ordnas två kurser, en jan-mar och en mar-maj.

Tid:  Torsdagar 25.1-14.3 och 21.3-2.5 kl. 14:30-16:30 (ingen klubb under sportlovet)
Plats: Bragesalens kök (Kaserngatan 28)
Antal klubbisar: minst 8, max 12
Kubbledare: Emma Storvall
Klubbpris: 70€

LEGO-klubben (åk 3-4)

Vi använder programmet Young Engineers - Lego Challenge, vars mål är att stödja barnens förmåga att tänka kreativt, lära sig mera om vetenskap, teknik och matematik på ett roligt sätt, utveckla sin motorik samt stärka sin sociala samverkan. På lektionerna bygger vi motoriserade legomodeller och gör spännande lego-experiment.

Tid: Fredagar 15.3-10.5 kl. 14.15-15.15 (ingen klubb under höstlovet)
Antal klubbisar: minst 8, max 15
Pris: 70€
Klubbledare: Alena Nemna

Det finns ännu plats i klubben!

Anmälan här: https://forms.gle/rDudMK5Q2cseufg37

Glada ögonblick 2022-2023

Ett stort tack till alla klubbledare och klubbisar för det här läsårets verksamhet! De flesta klubbarna har varit fullsatta och uppskattats.

Anmälningar och betalning

Anmälning görs elektroniskt via formulär (länkar ovan). Anmälningarna registreras i den ordning formulären sparas elektroniskt. När max antal anmälningar gjorts stängs formuläret. Använd “Kölistan” ifall max antal anmälningar är uppnått och ni fortsättningsvis önskar delta.

Anmälningen är giltig endast efter utförd betalning. Betala in klubbavgiften per klubb och deltagare på Cygnaei Hem och Skolas bankkonto FI 5040 5511 5000 2263 eller Hem och Skolas eget MobilePay-nummer 60077. Glöm inte att ange barnets namn som referens, annars kan vi inte koppla betalningen till en klubbis.

Notera att efter utförd betalning återbetalas beloppet inte. Ifall man önskar annulera anmälan meddela klubbledaren omgående. Pengarna kan lämnas innestående för kommande klubbar.

Övrig information

Klubbdeltagarna är inte försäkrade under klubbtid. Deltagandet sker på den egna förälderns ansvar.

Om klubben arrangeras på annan plats än skolan så tar sig barnen dit på egen hand.

De elever som ska delta i en klubb kan inte bli och vänta på skolgården, den är upptagen av föris och eftis.

Frågor?

Kontakta gärna oss på cygnaei.hemochskola@gmail.com eller direkt till Klubbansvarig Christoffer på christoffer@landtman.fi

Följ & gilla oss på Facebook eller Instagram så missar du inget!

Kom ihåg: Skicka ett meddelande till cygnaei.hemochskola@gmail.com för att anmäla ditt barn.