Ny adress, samma stämning!

31.05.2023 kl. 13:21
Terminens sista nyhetsbrev delas i dag ut och vi har petat in en sista läxa för både barn och vuxna.

Är 1 200 meter mycket eller lite?

Eirastrandens Cygnaeus ligger 1 200 meter söderut från porten till vårt kära skolhus på Sjömansgatan. Oavsett om man tycker det är mycket eller lite så erbjuder vårt tillfälliga hem massor av möjligheter: till exempel stora gräsmattor och en sandstrand. Dessutom är själva skolhuset ett hus av möjligheter. Det såg en grupp föräldrar härom veckan när vi fick oss en guidad tur i skolan.

Eirastranden ca 1930. Foto: Rafael Roos/Helsingfors stadsmuseum

Och var än skolan håller hus så håller vi i Cygnaei Hem och Skola fanan högt! Höstens klubbar planeras och vi tror det kommer att bli riktigt bra.

Också styrelsen har medvind: både nya och gamla styrelsemedlemmar kommer under nästa läsår att säkra aktiviteter och evenemang. Kom med om du vill dra ditt strå till stacken  - det är både roligt och meningsfullt.

Här kan du ladda ner det senaste nyhetsbrevet.

Glad sommar!